Sportvoeding
Voeding

Sportvoeding Breda voor de fanatieke sporter.

Bij minimaal twee keer conditie- of krachttraining in de week mag je jezelf een fanatieke sporter noemen. Gefeliciteerd! Vanaf kleins af aan is het erin gestampt dat beweging en voeding belangrijk zijn. Natuurlijk doe jij je best gezond te eten en voldoende te sporten. Maar lukt de combinatie ook? Sporten en voeding hebben meer met elkaar te maken dan dat jij waarschijnlijk denkt. Goed sporten is niet mogelijk zonder de juiste voeding. Zonder voldoende voeding krijg jij niet de kracht om fanatiek te sporten. En zonder de juiste voeding herstellen jou spieren nauwelijks wat op zijn beurt ook slecht is. Maar wat zit hierachter? Hoe kan dit? Sportvoeding Breda geeft hier antwoord op.

Energie door voeding.

Zonder voeding krijg jij niet de juiste hoeveelheid energie om te sporten. Jij en jouw spieren raken vermoeid. Bovendien is het slecht voor de spieropbouw. Wat veel mensen denken is dat het helpt bij een snelle vetverbranding, dat doet het niet. Zonder energie voor het sporten heb je ook niet de wilskracht om ermee door te gaan. Dat is toch niet de bedoeling? Het glucosegehalte is laag waardoor het in enkele gevallen zelfs mogelijk is om flauw te vallen. Glucose is een koolhydraat dat zorgt voor energie in je lichaam. Is je glucosegehalte laag? Dan is je energie op.
Ook is het belangrijk voldoende te drinken op een dag. Wanneer je dorst begint te hebben is het eigenlijk al te laat. Zorg ervoor dat je de hele dag door kleine slokjes water, koffie of thee dringt. Dit zijn gezonde dranken voor je lichaam. Op deze manier blijf je gezond en gehydrateerd. Het moment dat je weinig drinkt op een dag zal je ook slecht presteren. Zeker met sporten is het belangrijk om een hoog vochtgehalte te hebben. Want met sporten komt natuurlijk zweet. Het wordt aangeraden minimaal twee liter op een dag te drinken.

Sportvoeding Breda geeft advies.

Na het sporten hebben jouw spieren kleine scheurtjes opgelopen waardoor ze hard moeten werken om weer te helen. Dit proces kan bijzonder langzaam gaan. Eiwitten zorgen voor een snel herstellingsproces en een snelle spiermassa opbouw. Volgens sportvoeding Breda is het verstandiger om te sporten voor een maaltijd. Op deze manier krijgt jouw lichaam voldoende koolhydraten en andere voedingsstoffen binnen. Dus, bij een snel spierherstel is het belangrijk voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen. Proteïnes, oftewel eiwitten, zorgen voor een snelle spiermassa opbouw en helen jouw spieren. Bij nog meer vragen staat sportvoeding Breda voor je klaar.

Zie hier voor meer informatie over sportvoeding

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

shares